?

Log in

No account? Create an account

Previous Entry Share Flag Next Entry
Инструкции при загорании Service Engine Soon (Nissan Altima) :)
Alchemy
bugabuga
1) Sit in the driver's seat.
2) Turn the ignition key to the ON position and wait three seconds. (Do not start the car.)
3) Fully depress and release the accelerator pedal five times in less than five seconds. (If you've got bad ankles, give up now and drive the car to the dealer.)
4) Wait exactly seven seconds. Fully depress the accelerator pedal and hold it down for about ten seconds until the MIL light begins flashing.
5) Release the accelerator pedal and start counting flashes to obtain the four-digit trouble code. Long flashes (0.6 seconds) indicate the first digit of the code; count the blinks one through nine and write down the first digit. (Ten blinks indicates a zero.) The next three digits follow in turn in the same fashion except with faster blinks (0.3 second) and a 1.0-second pause between digits.

Беда :) И как только люди такое находят...


  • 1
Дык в сервис мануалах?

Зачем ТАКОЕ в сервис мануале писать? :) (в смысле в том, что для Дилеров) наверняка можно просто воткнуть разъёмчик и честно прочитать код, вместо топанья ножкой и ёрзанья задом на сиденьи :)

Field Support. Возможно также, что машинка не заводится из-за POST failed, а доехать до сервиса надо (эвакуаторы не учитываются). Вот клиент позвонит - его попросить всё это проделать, спросить код, и, если чего-то несерьёзное, сказать, как временно починить/заоверрайдить аларм.

Ясно :) Дилер кстати это не рассказывает, это умельцы сами выкапывают :)
Оказывается ещё оно может автоматом при определённых неисправностях ограничивать двигатель до 2400 rpm -- "limping home mode" :)
Народ описал как эти режимы сбрасываются, поскольку иногда сам контроллер барахлит :)

Ну, у этих умельцев скорее всего есть знакомые дилеры.. У которых есть service manuals.. Потому что выкопать это самому - невозможно.

  • 1